Spočítejte si svůj bazální metabolismus (BMR)

Vyzkoušejte naši kalkulačku BMR pro výpočet bazálního metabolismu (minimální množství energetického příjmu pro Vaše tělo).

Podkožní tuk

Fyzická aktivita
malá aktivita (minimum pohybu a sedavé zaměstnání)
lehká aktivita (trénink 2-3 týdně a sedavé zaměstnání)
středně lehká aktivita (trénink 2-3 týdně a profese s mírným pohybem)
středně lehká aktivita (fyzicky náročné povolání)
střední aktivita (trénink 4-5x týdně, profese s mírným pohybem)
mírně vysoká aktivita (trénink 4-5x týdně, fyzicky náročné povolání)
vysoká aktivita (trénink 6-7x týdně), náročná fyzická zátěž
extrémní aktivita dvoufázové tréninky a fyzicky náročné povolání

Váš bazální metabolizmus je

0 KCAL

Bazální metabolismus (BMR) je minimální množství energie, které je potřebné pro zachování základních funkcí orgánů. Vždy je nezbytné mít energetický příjem vyšší než tato hodnotu.

Jaké máte plány se svým tělem?

ZHUBNOUT

0 KCAL

UDRŽOVAT VÁHU

0 KCAL

NABÍRAT

0 KCAL

Tato hodnota je pouze orientační. Je třeba zohlednit spoustu dalších faktorů, jako jsou například zaměstnání, typ sportovní aktivity, pravidelné rodinné aktivity, sexuální život, stres a další.

Co je bazální metabolismus (BMR)?

Basal Metabolic Rate

Bazální metabolismus je vyjádřením nejnižšího množství energie, kterou tělo potřebuje na udržení životních procesů v bdělém stavu a při normální teplotě. Zkrátka jde o množství energie (kCal, kJ), které by mělo tělo každý den dostat, aby zachovalo své životní funkce.

Více informací o bazálním metabolismu si můžete přečíst v internetové encyklopedii.

Jaký by měl být můj denní příjem?

Potraviny

Existují vzorce, které nám hodnotu vypočítají. Jednou věcí je teorie, druhou je pohled na skutečnost. Tato hodnota bude vždy orientační, ale i tak s ní pracujeme při stanovení potřebného denního příjmu. Žádné povolání není stejné, každý typ tréninku je odlišný. Naše kalkulačka vás nasměruje, ale myslete na to, že to je orientační číslo.

Se vším vám poradí naši specialisté pro výživu, kteří nastavují energetický příjem u každého klienta individuálně.

Kdy často chybujeme?

Talíř s vidličkou

Mnoho lidí si myslí, že pokud chtějí zhubnout, měli by jíst méně než je jejich výsledná hodnota BMR. Což je právě naprostý nesmysl. Toto množství slouží k zachování životních procesů, ale už zde nemáme zahrnutou energii, kterou v průběhu dne vyvíjíme – každý den vstaneme, cestujeme do práce, trávíme jídlo, přemýšlíme, hrajeme si s dětmi, vaříme, čteme si, chodíme, sportujeme… A o to všechno více energie potřebujeme přijmout.

Platí tedy jedno zásadní pravidlo = vždy jíst NAD hranici svého bazálního metabolismu. Jak vysoko se hranice nastaví – to záleží na vašich cílech, zdali se chcete udržovat, zhubnout nebo naopak přibrat.




Odebírejte novinky, aby Vám neunikly žádné zajímavosti